Chủ Nhật, 6 tháng 11, 2016

Giải sách giáo khoa tiếng anh lớp 10 Unit 10: Conservation.


A. READING
Task 1. Nối một từ ở cột A với một định nghĩa thích hợp ở cột B.
1.c 2.a 3.d 4.b

Task 2. Hãy xác định những câu đúng (T) hay sai (F).
1,2,3,4 -T
5,6 - F

Task 3. Hãy chọn ý chính thích hợp nhất cho từng đoạn văn trong bài đọc.
A - 3
B - 4
C - 2

Hoạt động sau khi đọc.
1. It destroys the earth's plant and animal variety and we lose some source of medicine.
2. We need water supply to live, to produce electricity and to water our crops.
3. We should stop adding the problem while scientists search for answers, and laws are passed in nature's defence.

B. SPEAKING
Task 1. Hãy trả lời những câu hỏi sau khi đọc các đoạn văn.
1. They are opened for creating reconstructions of the animals' natural environment so that endangered species can develop.
2. In these zoos, they breed endangered animals and reintroduce them into the wild. They provide as natural an environment as possible for the animals and this is at times really risky.

Task 2. Đánh dấu v vào các ô bên phải để cho thấy bạn đồng ý hay không đồng ý. Sau đó chia sẽ ý kiến với bạn cùng cặp.

Task 3. Làm việc theo nhóm. Thảo luận những thuận lợi và bất lợi của sở thú kiểu mới, đề cập đến những khía cạnh sau:
 In the zoo of the new kind, wild animals, especially endangered species, have better conditions to live in. Here, people try their best to provide them with as natural an environment as possible and help them to avoid dangerous diseases. However, they have to spend a huge sum of money on reconstructions of the animals' natural environment. In these zoos, animals may wander freely in their area and may do anything they want. People may come to visit them as in the wild. The keepers look after them and feed them every day in their "natural environment". This may be dangerous for the keepers because the animals can cause them injuries or even death.

C. LISTENING.
Task 1. Nghe và ghi thứ tự đúng cho các sự kiện sau.
3,2,5,1,4

Task 2. Nghe và xác định câu nào đúng (T) hay sai (F).
3,4 -T
1,2,5 - F

Task 3. Hãy nghe lại và đánh dấu v vào những câu mà bạn nghe được.
1.a 2.b 3.a

D. WRITING.
Task 1. Viết các câu hoàn chỉnh bằng cách nối phần đầu ở cột A với cụm từ thích hợp ở cột B.
1.c 2.f 3.a 4.g 5.h 6.d 7.e 8.b

Task 2. Hãy điền vào các khoảng trống trong những thư mời sau với các cụm từ thích hợp ở Task 1.
1. Are you free
2. Would you like - How about
3. Can you - Why don't we

Task 3. Nam mời bạn mình là Lâm người đang sống ở một thành phố khác đến nghỉ cuối tuần. Hãy giúp Nam viết một lá thư, sử dụng những gợi ý cho sẵn.
 Dear Lam,
 We haven't met since you moved. I miss you a lot. We're both having some days off between the two terms soon. If you haven't made other plans, why don't we spend a weekend together?
 Do you feel like visiting the forest near my grandparents' home again? It looks quite different now because many young trees have been planted at the Tree-Planting Festivals.
 Do come if you find it possible and I'll make all the preparations then.
 Please give my love to your parents.
 Yours,
 Nam.

E. LANGUAGE FOCUS.
Exercise 1. Chọn dạng đúng của động từ trong ngoặc.
1. were reported
2. grow
3. be spoken
4. am not invited
5. are being built

Exercise 2. Chia động từ trong ngoặc ở dạng đúng.
1. came - had started - were
2. is standing - is being photographed
3. Have the students been told ...
4. was being laid - decided
5. Where will these young coconut trees be planted?

Exercise 3. Điền vào chỗ trống với dạng đúng của các động từ trong khung.
1. was organised
2. arrived
3. were met
4. taken
5. had been cleaned
6. put
7. was
8. prepared
9. made



Không có nhận xét nào:

Đăng nhận xét